Berblogging sambil tingkatkan sesuatu yang bermakna.







Assalamualaikum ,salam sejahtera dan salam 1malaysia.


.Hari ini!. . aerol nak buat something yang baru untuk blog aerol nih.. .korang nak tahu apa?korang baca dulu entry pendek yang lagi terbantut ni yea..



.Apa yang aerol nak maksudkan ni adalah sesuatu kepentingan aerol juga disamping untuk mengambil kesempatan untuk menulis blog sambil mempelajari sesuatu ^^ .. .if korang berminat,soo jum lr follow macam apa yang aerol buat ni..hahaha maybe sesutu yang agak kuno lah jugak..



.Mulai sekarang,Aerol akan melakukan satu transformasi di atas penulisan blog aerol ni dengan menggunakan bahasa english ^^'yea..english,even aerol ni memang lemah dalam bahasa english..



.Belum habis lagi,tdak semestinya aerol akan menggunakan bahasa english tu dengan kerap,sebaliknya aerol akan lakukan dengan selang seli pada setiap posting,macam hari ni aerol buat posting pakai bahasa melayu,then bila nak update posting yang selanjut nya,aerol akan menggunakan bahasa english .. .oke tak rasa-rasa nya?siapa setuju,sila angkat kening..hehe



.Sebab apa aerol buat macam itu?bukan aerol nak tunjuk yang diri aerol ni pro dan sangat contra dalam bahasa english,tapi sebaliknya aerol ingin meningkatkan lagi atau memajukan lagi diri aerol ni dalam penggunaan bahasa english.



.Dikesempatan itu juga,sebenarnya aerol ingin membaiki kelemahan bahasa english ni untuk ujian muet yang akan datang.



.Jadi,kepada anda yang hebat-hebat dalam bahasa english tu,tolong lah tegur-tegur aerol jika aerol menggunakan istilah atau ejaan yang salah bila mempublish posting yang menggunakan bahasa english tu yea.. ^^ i needed your support to.



.Kalau aerol melakukan kesilapan,jangan lah ada yang sampai nak memaki-hamun pula,tolonglah jangan berkelakuan macam tu,sebab aerol rasa orang yang suka memaki hamun tanpa sebab ni memang jenis kaki yang suka membangkang.istilah pepatah peribahasa yang sesuai untuk golongan mereka ni macam "kalau asyik membangkan sampai bila pun duduk dibelakang" boleh pergi ke istilah ni :p. ..hehehe



.Aerol rasa,sampai sini jeww lah posting entry hari ni,disebabkan demam yang berlanjutan,aerol terpaksa mengurangkan diri dari menghadap komputer dengan kerap ^^ ,nak rehat sebentar.hehehe... .


do the komen,i will hit back

8 ulasan:

cik ika berkata...

bi ika lemah woo~~

Izzani Zulkifle berkata...

Yup. Bagus jugak cara tuh. Btw, all the best okay untuk exam MUET nanti. Do your best, insyaAllah dapat band yang gempak orait. :)

Unknown berkata...

@ika

takpew..sama2 belaja ^^

Unknown berkata...

@Izzani Zulkifle

amin.. ^^..tpi lau band yg gempak2 tu,aerol tak komfom lr :p..hehehe

Leya berkata...

Wah ! bgus2 , gud luck ! tpy klu Leya naa wat cm Aerol wat , susah ar , nty lari idea ble naa taip . huhu .

Unknown berkata...

@Leya


luck too leya ^^ ... .
tak apa,kalau leya terdaya,follow jew okeyh,bnyak lagi panduan bila untuk translate bm ke bi..contoh nya googletranslate ^^..berguna tu

Shiema Sufian berkata...

gudluck, tpi applykan jugak waktu bercakap. jngan menulis je ta bole erckp. ta okey jugak tu

Unknown berkata...

@shiema sufian

btol3 ... .kene improve public speaking jugak en ..^^ thank yea

Artikel menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lik lak,kejap jeww ^^

Daisypath Anniversary tickers