LELAKI THAILAND BERKAHWIN DENGAN MAYAT KEKASIH


dalam sebuah majlis pernikahah seorang lelaki thailand telah menikahi kekasihnya yang telah meninggal dunia.

Thai-Asean News Network melaporkan, lelaki tersebut bernama Chadil Deffy yang juga dikenal sebagai Deff Yingyuen. Dia melakukan upacara pernikahan dengan mayat kekasihnya Sarinya 'Anne' Kamsook di Surin, Thailand.

Yingyuen dan Kamsook menjadi pasangan kekasih selama 10 tahun. Kedua-duanya memang merancang untuk berkahwin. Tapi Yingyuen ingin menghabiskan dulu pengajian nya sebelum dia berkahwin dengan kekasih hatinya - seperti dilaporkan dari Huffington Post.

Manusia hanya merancang, tapi memang Tuhan yang menentukan segalanya. ketika perancangan masa depan itu belum tercapai, Kamsook meninggal dalam satu kemalangan.

Pattaya Daily News melaporkan, pasangan Yingyuen dan Kamsook bertemu di Eastern Asia University, Thailand, 10 tahun lalu. ketika Kamsook meninggal, kalungan bunga tanda duka cinta banyak diletak kan di universiti tersebut.

Video dan gambar pernikahan Yingyuen tersebar di Facebook. ramai orang memberikan komen2 mengenai pernikahan tersebut.

Salah seorang sahabat pengantin, Onsiri Pravattiyagul menulis di kolom opini Bangkok Times mengenai perkahwinan itu. Dalam tulisan tersebut dikatakan, Yingyuen berkahwin dengan mayat kekasihnya kerana perasaan bersalah terhadap Kamsook

"Dia merasakan belum melakukan apa-apa untuk kekasihnya selama 10 tahun ini. Sebelum kekasihnya meninggal kerana kemalangan, kekasihnya itu sudah minta berkahwin Tapi dia memilih untuk menunda perkahwinan tersebut," begitulah isi tulisan yang menjelaskan pernikahan aneh tersebut.

**lepas ni bawak la pi berbulan madu..:p

sumber

2 ulasan:

Mr.J berkata...

I sanggup buat bergitu - Itu namanya Cinta.

Unknown berkata...

@Mr. J

tpi beragama islam kami tidak dibenarkan

Artikel menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lik lak,kejap jeww ^^

Daisypath Anniversary tickers