Point-point yang menarik di tun mamat hari ini

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. .






.seperti kebiasaannya,apabila sedap menikmati cuti selama 3hari berturut2 sempena cuti hari malaysia pada hari jumaat dan disambung pula dengan hari sabtu dan ahad yang berikut.. .terasa nikmat dia seperti masih lagi melekit dibibir tak kala tangan di dada lidah terjelir .. .hehehe.. .



.tersentak-tersentak kepala aku tadi pagi sambil diselubungi angin kipas yang lagi sejuk dan nyaman,tersedar lah aku pada pukul 6.15am. ..lalu aku dengan segera switch on lampu pendaflour bilik tu... .pewhhhh!! kaburrr! hahaahaha. .mana tak nya mula2 dalam gelap dengan segera lampu terang benderang secara tidak langsung muncul dengan hal laju selaju cahaya. ....



.soo!! dekat sini,apa yang aerol nak cerita sekarang adalah point2 di sekolah tadi ...actlly sengaja jeww nak bagi tajuk posting yang agak gempak dan meletop pada silent reader atau pembaca setia (ehem3! macam ada) hehe. .. .tadi memang agak ada jugalah seronok nya datang sekolah,sambil2 hari hujan dengan cuaca yang redup tanpa hari yang hening panas.. . :D . .pappp! (tepuk tangan manja2) hahaha.. .tadi.. .semasa perhimpunan, ada satu majlis untuk hari persaraan seorang guru perempuan yang bernama Puan Noreehan/Norihan .. (alamak~ dah terlupa lah) ..hahaha memang buat lawak jeww lah guru,agaknya senang hati,mana tak nya, biasa kalau kita dah bersara dari tugas tu,macam tak faham3 jew :) ehem3 ... .Duit pencen meyh~ JELES2 ni. ..hahaha * dah3 jangan nak berangan lagi kan mahu bermimpi di siang hari lah kau aerol. .. :3 .




.Antara point2 yang menarik dari permintaan Puan Noreehan/norihan daripada pengetua.

  • meminta pengetua menggubal semula jadual waktu yang baharu ini kerana jadual yang terkini memang berat mata memandang lagikan hati yang ditikam.. .hehehe..mana tak nya,ada kelas yang balik pada pukul 5pm. .tak silap lah..actlly kelas aerol tak kene pun :p. .just kesian jew lah kat budak2 kelas aliran yang terkena tu. .*tngok3 baik hati ken aerol ni..ehem3!

  • meminta waktu koko pada setiap hari rabu diadakan pada waktu pagi,iaitu seperti waktu2 yang dijalankan semasa sebelum pengetua menjalankan tugas di SMK TUN MAMAT ini. ..kerana ketika waktu koko dijalankan pada hari petang,kehadiran pelajar2 semakin teruk,ada yang kene marah ketika datang lewat,beratur di tempat panas.. .datang kene marah,tak datang kene marah. .jadi pelajar memilih untuk tidak hadir pada aktiviti koko..* ouhh,pandai korang yeaa cabut lari masa nk tamat pmp masa terakhir tu! lagi2 aerol..haha memg king of absent lerr~

.Kemudian,dikuti lagi ucapan Puan Norihan/Noreehan yang tak henti2.. . :3 ..



event yang kedua.

.semasa hujan lebat taik kambing biri-biri tadi,actully memang seronok dengan suhu yang sejuk dek ditemani tempias2 hujan yang menempiasi tempat aerol dan rakan2 lepak. .. dan tambah pula dengan guru2 yang tak masuk mengajar,actlly tak tahu lh sebab guru2 tu. .memang terbaiklah,laen kali buat lagi yeaa cikgu,kiteorang sayangggg cikgu.. hhaha *gedik tak,mampuish... .





.point yang menarik semasa waktu hujan dan sambil menikmati masa guru tak masuk tadi:

  • semasa jalan ke bangun blog K bersama denes menon,hsio peng dan siva.. .ternampak seorang perempuan gedik yang kononnya pelakon lagak ngeri cuba melompat parit yang dipenuhi air hujan sehingga membanjiri kaki lima laluan ke blog k,perpempuan tu memang dahsyat dan menerima malu yang setimpal dengan aksi nya.. hehhe mana tak nya,orang dah kata jangan, tetap degil jugak. ..memg dekat situ ramai orang yang menonton aksi air melimpah2 termasuk lah dua orang guru lelaki yang turut serta.. .secara tidak langsung,perempuan itu melompat di kaki lima yang di penuhi air tu. .gedebukkk!!! paappp! hampir terduduk dan sempat mencapai besi pada tingkap makmal sekolah.. .just punggung dan bahagian kaki jeww lah yang basah, tapi..kau patut rasa segan,sebab ramai yang mentertawa kan kau dik~ .. .tak termasuk lagi guru2 yang bertandang di bilik guru yang melihat kau jatuh tu. .heheheh sumpah kelakar,macam katak :p ...maaf dik kalau terbaca post ni. .abg just gurau2 kasar jew.. haha *jangan panggil aku abg kat sekolah!! aku masih nak jadi kanak2 lagi!




.itu jew kot yang aeorl nak cerita kan tentang peristiwa hari ni. ..actually memang dah lama tak buat entry tentang diri sendiri ni, rasa macam tak enjoy lah kalau tak buat. .. now baru lah rasa kegembiraan tu datang kembali.. .

4 ulasan:

Unknown berkata...

catatan nakal lagi jahat dari aerol... kah3...

Unknown berkata...

hehehe. ...mana ada nakal.. .ini nak cuba2 buat entry tentang diri :D

Tanpa Nama berkata...

hari2 di tun mamat .hahaa.so sweeet

Unknown berkata...

@syahirah

hehe .. :) peace~

Artikel menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lik lak,kejap jeww ^^

Daisypath Anniversary tickers