Lelaki Menangis, Apa Maknanya? Kenapa Lelaki Menangis?









Assalamualaikum, dan salam sejahtera.


Jika korang adalah pembaca dari golongan lelaki,pernah tak korang menanges? yupp,menanges. .gembira,sedih,sedih sebab cinta atau apa sahaja lah yang menyebabkan korang terusik hati. ..jika benar korang mempunyai ciri2 seperti yang aerol maksudkan ini.. .bacalah entry pendek ini hingga habis.. .anda akan tahu,apakah ciri2 yang terdapat pada anda.. anda boleh dikatakan hebat! :). ..




Lelaki Menangis, Apa Maknanya? Kenapa Lelaki Menangis?

Lelaki yang selalu mengalirkan air mata adalah lelaki yang kuat imannya. Biasanya lelaki jenis ini menangis tatkala mengingatkan dosa-dosanya yang lalu. Dia jua akan menangis kerana terlalu bersyukur, merasa amat berterima kasih pada nikmat pemberian Allah.

Lelaki yang tidak malu untuk menitiskan air mata adalah lelaki jujur berhati bersih. Sekarang, amat susah mencari lelaki jenis ini. Kebanyakan lelaki yang ada di sekeliling Anda adalah lelaki bersikap egois, maka menangis sebab teringat dosa pun dia tidak akan mahu buat, apatah lagi menangis sebab merasa terlalu bersyukur.

Lelaki yang kerap menangis adalah lelaki yang lembut hatinya, penyayang, amat jujur dan setia.

Hatinya lembut sebab nur iman yang tersimpan di situ menyinarkan mahabbah, maksudnya rasa berkasih-sayang dan rasa ingi saling mengambil berat. Itu juga petanda bahawa lelaki jenis ini seorang yang optimis pemikiranya, bersangka baik dan tidak suka berkata yang buruk walaupun sekelumit cuma.







p/s:adakah air mata golongan lelaki ini lebih bermakna dari air mata perempuan? cuba renung2kan. .berapa banyak kah lelaki yang mempunyai ciri2 seperti diatas. ..jika anda menemui ia..jangan lah sesekali mensia-siakan nya, kerana golongan ini berkemungkinan hanya datang sekali dalam seumur hidup anda.. .





10 ulasan:

Cynthia Lee berkata...

saya sokong kata-2 awak , sebab kadang-2 laki ni tak nangis nampak sangat dia tak ada perasaan cinta or syg terhadap perempuan yg dia cintai .

Nasitah Mada berkata...

terharu jgx bca nie.. truja pn da.. mmg pyh nk cri laki cmnie..

Unknown berkata...

@CynthiaShin 欣倪♥

:) / /ada betulnya juga tu :)

Unknown berkata...

@Cytah Lovicry

:) (peace)

Leya berkata...

lelaki yg menangis sbb prmpuan , jenis yg bgus k taa ea ?

Zana berkata...

Ouh baru tau . maksudnya eh myboy same cam tuu , ada sifat tuu . Yeah ! tak akn sia2kan dia :))

Zana berkata...

Ouh baru tau . maksudnya eh myboy same cam tuu , ada sifat tuu . Yeah ! tak akn sia2kan dia :))

Unknown berkata...

@Zana

bgus kalau sedar ,,,tapi harus lh berwaspada kpd semua lelaki k..

Unknown berkata...

@Leya

?

sarah cyunk berkata...

@Aerol Hafiezi mintak copy ;)

Artikel menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lik lak,kejap jeww ^^

Daisypath Anniversary tickers