Cara-cara nak tukar font adobe photoshop



.Assalamualaikum,salam sejahtera dan salam 1malaysia.

Okeyh,hari ni aerol nak ajar cara menukar atau menambah font di tutorial,^^ ramai jugak yang bertanya pada aerol tentang persoalan ni.. .soo dengan rela hati aerol tunjukkan lr step by step even tutorial sebegini teramat mudah sekali.

First sekali kita kene tahu dimana tempat untuk mendownload File font itu,kalau aerol,aerol lagi gemar ke laman web www.dafont.com sebab semua font-font kat situ percuma dan pelbagai pilihan,soo aerol amat mensarankan korang lr menggunakan perkhidmatan download di www.dafont.com.

Kalau korang tiada software adobe photoshop,korang boleh click sini ^^,aerol bagi free...yelaa portable kan..hahahahaha




.mari mulakan cara nak tambah/tukar font adobe korang

1.Macam biasa yang aerol dah terangkan kat atas tadi ^^,pergi ke pautan www.dafont.com ,selepeas dah berpuas hati dengan pemilihan font tu,buat macam kat gambar bawah ni ^^.

(Click untuk tumbesaran yea)




2.Dah download tu,nanti dia akan beri satu file beformat Rar macam gambar bawah ni,kemudian aerol nak korang tekan bahagian kiri mause.

(Click untuk tumbesaran yea)



(Click untuk tumbesaran yea)



3.Lepas click pada extract to here,nanti dia akan bagi lagi satu file,macam gambar kat bawah ni.Korang pilih file yang macam aerol tunjukkan tu yea (anak panah)

(Click untuk tumbesaran yea)



4.Lepas dah klik pada file font tu,nanti dia akan keluar 1 pop-up,dan tekan intsall bukan print oke ^^.

(Click untuk tumbesaran yea)



5.dah tekan install tu,terus pergi ke adobe photoshop korang ^^,dan cari font tu sampai dapat,kalau tak dapat mungkin bermakna korang tertinggal step-step yang aerol terangkan tadi..kowt lr :p.mana tau file yang korang download tu berkemungkinan rosak ke apa ^^ ,

(Click untuk tumbesaran yea)


Okeyh,aerol rasa sampai sini jeww lr tutorial yang agak temeh remeh dari aerol ni ^^,aerol buat pun disebabkan permintaan yang ramai,aerol harap semua tutorial dan segala entry dari entry aerol ni sebanyak semungkin telah membantu korang ^^..soo kalau korang masih lagi ragu-ragu atau ingin mengemukakan soalan,korang boleh tinggalkannya di kotak komen atau cari aerol di ruang sosial facebook untuk lagi mudah :) .. .

0 ulasan:

Artikel menarik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

lik lak,kejap jeww ^^

Daisypath Anniversary tickers